Tuesday, June 26, 2007

Periovaalne ja perioraalne dermatiit

See on üks pikk ja lohisev (ajaliselt) lugu, mille püüan lühidalt kirja panna (mis tegelt ei õnnestu).

Tegu niisiis, vastavalt pealkirjale, silmaümbruse ja suuümbruse nahapõletikuga.

Nimelt olin mõnda aega aeg-ajalt näinud oma silma all punaseid täpikesi, mis järjest vaevalisemalt allusid ravile (nagu hiljem välja tuli, kasutasin selleks kõige kangemat hormoonkreemi - Flucinar - mis nahaarstis õõvastust tekitas). No igal juhul püsis asi kontrolli all, aga olukord ei rahuldanud mind. Ja ega ma ei teadnud, mis jamps see üldse on. Kahtlustasin seent.

Lõpuks läksin nahaarsti juurde. Tema siis keelas Flucinari ära (et see just asja süvendab) ja käskis Dermilon pastat (tsinkpasta) ja kõige lahjema hormoonsalviga ravida. Ja ütles, et see pole seen.

Selle järgnes asja ägenemine, punaseid täpikesi tuli järjest juurde, nägin jube välja ja lõpuks tuli suu juurde ka. Ägenemine oli iseenesest normaalne reaktsioon, aga paranemist sellele ei järgnenud. Pärast mitut visiiti, kirjutas arst lõpuks ohates välja seenevastase kreemi Travocort. See aitas kohe (kuigi ravimi kõrvalmõjud, mis paberil kirjas, tekitasid vastumeelsust: silma sattudes klaukoomi oht jms).

Siiski peale esialgset kadumist, tulid täpikesed varsti uuesti ja kreem läks jälle käiku. Ja nii kestis see pool aastat. Ja see ei meeldinud mulle.

Olin juba ammu pannud aja homöopaadi juurde ja lõpuks see võimalus ka saabus. Rääkisin oma loo ära ja et see vist ikka on seen (sest arst ju kirjutas seeneravimi). Homöopaat arvas, et ravib proovib siis Candida 30C.

Jätsin siis selle vastiku kreemi ära. Värk ägenes tublisti (mis on normaalne reaktisoon homöopaatilise ravimimi puhul ja pigem näitab, et on leitud õige tera). Võtsin rohtu korralikult. Kuna selline ravi on pikaajaline, siis ajas olukord mind ikkagi närvi (jube väljanägemine). Võtsin siis ette neti infovarasalved. Panin siis lõpuks endale diagnoosi (dermatitis periovalis) ja lugesin, et tavaliselt tehakse sellele antibiotsiravi. Et põhjused sageli teadmata, kuid seos candida albansiga, hormoonidega (enne kuupuhastust tavaliselt ägeneb) ja enamasti seostatakse valede nahahooldusvahenditega ja flooriga hambapasta sees (viimane minu puhul välistatud, kuna juba aasta ei kasuta sellist). Minu nahaarst ei olnud ei diagnoosi pannud ega tavapärast ravi teinud. Samas, ega ma poleks küll tahtnud tablette neelata (mis ju omakorda süvendab candida albansi levikut - mis on siis kehas vohav pärmiseen).

Nüüd siis alustasin candida dieediga, mis pidasin ligi nädala. See tähendab, et EI suhkrule, nisutoodetele, suuremale osale puuviljadele, pärmiga tehtud toodetele, veinile, õlule, seentele, lehmapiimale, suuremale osale juustudele.
Algus tundus õudne, et kas siis juustuvõileib täiesti keelatud, rääkimata shokolaadist. Kartul ja valge riis pole ka soovitatav. Sõin peamiselt Finn Crispi "Rye delight" krõbeleibu, mis olid ainsad pärmivabad leivad ja siis ka õhitud riisist ja näiteks tatrast tehtud ümmargusi pätsikesi. Püüdsin rohkem kala süüa. Ja kokkuvõttes ei olnud see asi üldse nii kole. Ja mis oli üllatav, et mu seni nii suur magusaisu (eriti shokolaad) kadus ära. Ja senini (nüüd juba üle kuu aega hiljem) ei ole mind tabanud magusaõgimishood. Kuigi vahel ikka veidi näksin. No ja kehakaal ka veidi langes, kuigi mitte oluliselt. Ainus erinevus tavalise kaalukõikumisega oli see, et kõhupealne voldistik tõmbus koomale, mis tavaliselt on eriti visa. Ja kõht käis väga hästi läbi.
Mis aga peamisesse probleemi puutus, siis see veidi hakkas tagasi tõmbuma. Kasutasin ka tsinkkreemi (kõige paremini töötas BABE firma Waterpaste, proovisin ka A-Derma Dermalibour ja Dermilon pastat), siis ka takjageeli (netist leidsin, et üks arst soovitas takjaga ravida), mida tuleb panna nahale nats rohkem kui ainult see, mis sisse imbub. Ja seda Candida 30 tuleb ikka pikka aega stabiilselt kasutada, sest tegu visa asjaga. Nii kui vahepeal ei saanud tera võtta, siis natuke tuli täppe juurde. (Tegelikult tegin teradega vesilahuse ja iga annuse ees veidi raputasin - hästi mugav kasutada väikesest veepudelist).

Hetkel siis ravi veel kestab, kuid kolded on üsna vähenähtavad. Eks täiendan kirjutist, kui miskit muutub.

61 comments:

Alberta said...

Hetkel on kõik kolded ära kadunud. Vahepeal tuli silma juurde veidi juurde ja siis panin takjageeli peale ja siis tõmbas kiiresti tagasi. Tõenäoliselt päris lahti ei saagi, eks aeg näitab. Aga vähemasti saab süütute vahenditega asja kontrolli all hoida.

rõõmurull said...

Minu jaoks on su kirjutis (mis tänaseks päevaks küll juba päris vana :)) super-leid, sest olen sama asjaga hädas. Algul jamasin samuti kreemidega (hormoonid sees) ja muu sodiga, aga siis käisin veidi teadlikuma arsti juures, kes määras mulle loodus-tooteid (mulle sobis, sest ma ei armasta igast tablette süüa). Hetkel kasutan sellist kreemi - http://www.vivasanint.com/ee/production/catalogue.aspx?categoryId=1&productId=62, kuid söön ka arsti soovitusel mingeid kapsleid (http://www.vivasanint.com/ee/production/catalogue.aspx?categoryId=6&productId=48). Olen lugenud, et asja saab veidi kontrollida ka toitumisega, kuid internetist ei leia midagi selle kohta. Kuidas sina seda toitumisinfot said? kas sul oleks võimalik seda jagada? Loodan, et oled oma "jamast" lahti saanud, sest, naisena, tean kui ebameeldiv on ringi käia täpilise näoga. :(

Alberta said...

Oh, ei ole tükk aega oma blogi vaadanud ja avastasin siit Rõõmurulli kommentaari. Olen väga rõõmus. Sest mu eesmärk oligi, et järsku on kellelgi abi...

ja minu lugu jätkus sellega, et sain asjast täitsa lahti u 2-3 kuuse ravi tagajärjel. Kuigi u poole (või rohkem) aasta pärast tuli ikka paar täppi teise silma juurde. Alustasin sama ravi uuesti (takjageel mitu korda päevas ja Candida 30) ja nüüd vist hetkel võin öelda, et olen jälle jagu saanud (2 kuud olen ravinud). Aga see ei läinud kordagi ägedaks, max 2-4 täppi korraga. Dieeti ei suutnud pidada (püüdsin veidi magusat ja valget saia vältida, aga õnnestus väga vähe).

Dieedi kohta ja üldse haiguse ja ravi kohta leidsin netist infot ainult inglise keeles. Eesti keeles polnud eriti midagi.

Siiski olen üsna veendunud, et see asi on pärmiseenega seotud. Näiteks paraneb mu seedimine ka oluliselt, kui võtan Candida-t. Ja põhiliselt pärmiseen elutsebki inimese soolestikus ja ju ma siis ei suuda ise teda tasakaalus hoida. Toitu tuleks valida, aga mõnikord on see nii raske (näiteks kui keegi su kodus nina all pugib krõbeda koorega pikka valget nisusaia :))

Alberta said...

Ja veel üks asi, mis töötab täitsa tõhusalt: rakusool kombinatsioon D, mis siis originaalnimetusega on Tissue Salts combination D (minor skin ailments) firmalt New Era

Anonymous said...

tervist,
olen ka 1 selle tüütu haiguse ohver. erinevaid kreeme proovinud (mis hiljem ise netist uurides osutusid perioraalse dermatiidi puhul hoopiski vastunäidustatuks)+ antibiootikumid, mida pidaeva iivelduse ja kõhuvalu tõttu suutsin võtta ainult pool arsti poolt määratust. olen käinud erinevate arstide juures, kõik kirjutavad eri kreeme ja rohte mulle välja ja kasu ei midagi. olen juba täiesti masenduses ja ei julgegi enam ühegi arsti juurde minna, sest siiamaani on jäänud mulje, et ma olen justkui mingi katsejänes...
igatahes otsustasin proovida sinu poolt kiidetud takjageeli, aga ei oska seda kuskilt otsida. mis nimega seda apteegist saab, kas ongi lihtsalt takjageel? ja äkki oled vahepeal veel midagi huvitavat avastanud?

Alberta said...

Takjageel: tootja Dr Müller Pharma, tootjamaa (kui saan õieti aru)Tshehhi, tuubil kirjas Гель лопуха 20% (see siis venekeeli) ja Dadza saknes 20% gels (mis iganes keeles). Ostsin Tartust Ülikooli Apteegist (see suht uus kett, mitte TÜ apteek), mis asub Kaubahalli kõrval.

Aga lisaks siiski toonitan, et mulle tundub kõige lihtsam see Tissue Salts D. Kui jälle tekib midagi, siis püüan 3x päevas võtta ja kohe tõmbab tagasi. Vähemasti Inglismaal on seda saada loodustoodete poodides ja Holland and Barret ketis.
Ja ka netist saab Eestisse tellida (näiteks http://www.baldwins.co.uk/Supplements-And-Homeopathy/Tissue-Salts/Combination-Tissue-Salts/569 ), panin siia esimese, mis silma hakkas, kindlasti on teisi kohti veel.

Alberta said...

Viimane uudis minu poolt siia teemasse: täiesti juhuslikult sain endale kreemipotsitkute komplekti kingituseks - ma tahan öelda, et kinkija valik oli juhuslik. Toode ise on Origins firmalt ja sari A Perfect World (valge tee nahahooldus)
Hakkasin seda regulaarselt iga õhtu kasutama ja imekombel pole nüüd tükk aega ühtegi täppi tulnud. Senini oli ikka 1-2 täpikest aeg-ajalt aga kuna see polnud nii häiriv, siis ei viitsinud väga ravi ka teha (va meelde tulemise korral panin takjageeli).

Selline reklaam siis kukkus välja. Ilmselt sõltub ikka väga palju ka nahatüübist, kui mõni nõnda juhuslik tavakreem võib mõjuda...

nikita said...

Tere...

Olen ka järjekordne ohver selle jubeda haiguusega. olen sellega võidenud juba oma aasta kindlasti.. kui diagnoositi suuümbruse dermatiit. varemad arstid rääkisid käik tõesti erijutte.. küll akne, küll roccacea.... jne.

viimane arst kirjutas nüüd tugevad antipjotsid.. võtsin... määrisin minngeid tema enda kokku keeratud kreeme, salve.. ja ei midagi.

küsimus selline et kas see takjakreem on retsepti vaba..?
Mis kujutab see Tissue salt endast? msi see on?
ja candida 30_ käsimüük?

ja nüüd siis see viimane kiri : Toode ise on Origins firmalt ja sari A Perfect World (valge tee nahahooldus). kus seda saada oleks?

ma juba olen 0oma probleemiga lootust kaotamas...

Alberta said...

Takjageel on ostetud Eestist ja käsimüügist. Kas seda hetkel ka saada on, ei oska tõesti öelda, kuna elan hetkel mujal.

Candida30 sain oma homöopaadi käest - seega Eestis ainuke variant on panna homöopaadile aeg - ja väga võimalik, et arst ise pakub hoopis mõne muu tera välja. Samas ma loodan, et Helsingi/Peterburi ja Riia homöop.apteekidest saab seda ka tellida. Kuid esimeses järjekorras soovitan ikkagi arsti (homöop) poole pöörduda.

Tissue Salts - neid näiteks saab vähemasti Inglismaal enamusest apteekidest või loodustoodete poodidest. Oma olemuselt on needki homöopaatilised ravimid, kuigi sisaldavad väikeses koguses erinevaid mineraalsooli.

See viimane mainitud kreem - ma arvan, et seda jahtima ei pea. Ilmselt puhas juhus, et see nii toimis ja nüüd mul ikka üks täpp jälle tulnud. Samas tükk aega oli täitsa puhas ilma igasuguse muu ravita (mitu kuud lausa). Ostetud jälle Inglismaalt.

Üldiselt tundubki, et see asi päris ära ei kao. Isegi kui tuleb tagasi üks täpike, siis ikkagi on ta olemas. Kummalisel kombel pole mul enam kordagi tulnud täppe nendesse esialgsetesse kolletess, vaid hoopis teise silma alla, kus enne puhas oli.

Ja kuna ma olen ikka üsna homöopaatia ja muu loodusravi usku, siis kaldun arvama, et sellel haigusel on mingi sisemine põhjus. Mis nimelt - raske välja mõelda. Homöopaatias öeldakse, et nahaprobleemid väljendavad sisemisi probleeme (emotsionaalsed valdavalt) ja ainult nahka ravides, sellest jagu ei saa. Pigem surutakse algprobleem veel sügavamale, kus see hakkab hiljem hoopis problemaatilisemalt kujul end väljendama. Kus see tõde on, ei tea. Aga mõelda vist tasub...

Anni said...

Mina olen maadelnud selle haigusega varsti juba aasta. Ravi algas katsetustega, kuna ei suudetud tuvastada, mis probleem on. Kui uus arst määras diagnoosi, olin jäänud rasedaks ja paljud ravimeetmed kukkusid ära. Kujutage ette ahastust, kus tahad olla ilus rase lapseootel ema, kuid nägu on täiesti kohutav. Kord muutus asi hullemaks ja kord jälle paremaks. Leides selle lehekülje, tekkis vähemasti lohutus, et ma pole üksi. Tissu Salt on koesool ja selle tellis mulle mees internetist. 2 karpi läks maksma üle 200 krooni. Löö Googeli otsingusse Tissu Salt combination D ja peaksid selle lehekülje leidam. Candida 30 on toitulisand, mis apteegis müügil käsiravimina. New Nordicu firma, dida Candida Albicans balance. Apteegist samuti soovitati, kuid selle tarvitamisega saan alustada alles peale rinnaga toitmise lõpetamist. Takjageeli ma pole veel leidnud. Kuna ma olen pea terve raseduse teinud uurimist, kuidas sellest tüütavast haigusest lahti saada siis soovitan ka proovida sellist aparaati nagu Boiptron firmalt Zepter. Koju ostes on ta ligi 7000 krooni, kuid pean tunnistama, et ahastuse hetkedel olen nõus või kõik raha kulutama, et end terveks ravida. Seda aparaati kasutavad ka paljud kosmeetikasalongid, internetist leiab selle kohta infot. Põhimõte seisneb valgusteraapiast, mis ergutab rakumembraani. Olen rääkinud ühe naisterahvaga, kes sai abi sellest aparaadist dermatiidi puhul. Et mitte kohe seda osta, soovitan teha mõned protseduurid kosmeetikute juures või õnnestub kellegilt laenata. Homme pöördun oma murega ka homöopaadi jutule, kui olen millegi suhtes targemaks saanud, postitan oma kogemused siiagi.
Jõudu meile kõigile:)

Anni said...

Tahan lisada, et olen Albertaga nõus, et probleem seisab meis eneses ja seotud emotsioonidega. Nii palju kui ma ka ei mõtle siis probleem algas kui mul oli väga raske üleelamine, rohkem hingelises mõttes. Tundus nagu seest oleksin katki ja eluperiood oli väga raske. Sest sõin, jõin, tegutsesin, elasin täpselt samamoodi kui ennegi. Nüüdki tundub, et kui olen pikemat aeg kurb, õnnetu, hoian endasse mingit muret siis näonahk muutub hullemaks. Ehk see pole nii kuid äkki ikkagi.... Kas Teie olete mõelnud, mis teie elus juhtus, kui see haigus ilmus???

Alberta said...

Tänud kommentaaride eest - hakkab kogunema juba kenake hulk ravisoovitusi.

Nii palju pean lisama, et Candida 30, millest mina olen rääkinud, on puhtalt homöopaatiline "tera", mida võib kindlasti ka raseduse aegu tarvitada. 30 tähistab rohu tugevust, ehk see võib olla 6 või 200 ja korrektne oleks hoopis C30 või C6 või C200. (Tegelikult on tugevuse variante palju, aga see juba muu jutt ja tugevus ei ole siin tavameditsiini loogikast lähtuv, nii et C200 ei pruugi näiteks hoopiski aidada.)

Ja Anni teab siis sama nimega toidulisandit, millest võiks ka loogiliselt võttes abi olla.

Anni, jään ootama Su tulemusi! Edu!

nikita said...

Tahan lisada... et kui mul dermatiit ägenes.. oli ka mul suur hingeline kriis...
ja hetkelgi tunnen, et elu ei laabu nii nagu tahaks.. või et õnnetundest on puudus... Tundub et äkki see ka ÜKS põhjustaja.

Toitumisest võib ka olla... arvan et minul nt vürtsilistest toitudest hakkas nägu sügelema.

no ja lugedes.. et siin mõned üksikud täpid tulevad ja lähevad.. siis mina oma täpikest küll kokku lugeda ei suuda.. :) ja nagu näha. need ei kavatsegi ära minna. ja arstidesse ka siin eestis vähemalt enam usku pole.

Kas keegi oskab soovitada head homöopaadi, kes viitsib ka süveneda probleemi ja isiksusse.

Anni said...

Minu vihane võitlus on sealmaal, et ma vähemalt tean (ja usun) mis põhjustab seda löövet näos. Pean tunnistama, et ahastuses külastasin suisa kahte homöopaati. Esimene pani mind pikali, surus punkte minu pöidla ja nimetisõrme vahel, (mõlemal käel, 15 minutit) algul tundsin et keha läheb soojaks siis aga jõudis soojus ka näkku, mõne ja pärast ütles, et minu nägu on nüüd ilusamat värvi. Kodus käskis veel neid punkte vajautada ja nägu määrida sidruniga. Kui astusin kabinetist välja ja vaatsin peeglisse siis ehmusin ära. Lööve oli küll alles, kuid märgatavalt parem, punnid olid taandunud ühtlaseks punaseks laiguks. Uskuge või mitte, kuid mida iganes ka ta tegi, see mõjus. Järgmine päev külastasin teist homöopaati (ehk olin vähe ebausklik ja tahtsin võimalikult rohkem vastuseid) Me vestlesime ligi tunni, pidin rääkima kõikidest haigustest mida vähegi mäletasin, oma toitumisest, kui palju ja milliseid antibiootikume olem tarvitanud, hormoontablette jne. Ja järeldus oli, et minu soolestiku mikrofloora on kahjutada saanud ja kajastab seda näo peal. Meie nägu on hingepeegel. Lõpuks tundus jutt usutav ja loogiline, ei olnud hämamist, et proovime ja vaatame, varuge kannatust. Siin kohal soovitan kohe uurida raamatut "Keha märgid" ja homöopaati jutt sai minu jaoks kinnitust. Väljakirjutati mulle häid soolebakterid, teed ja homöopaatiline ravim. Ning veel palju kasulikku nõu. Peale kahte päeva võin öelda, et asi paraneb, vaikselt, kuid paraneb. Võin jagada ka kogemusi kuu aja pärast. Olen täiesti nõus Albertaga, kes ise kahtlustas pärmseent, ka selle pahareti kohta sain palju infot ja nõu. Kuid minu jaoks on kõige olulisem, et ma tean, mis mind vaevab, on selgus. Optimstlikult jätkan ravi ja soovin kõigile edu.

Anni said...

Minu vihane võitlus on sealmaal, et ma vähemalt tean (ja usun) mis põhjustab seda löövet näos. Pean tunnistama, et ahastuses külastasin suisa kahte homöopaati. Esimene pani mind pikali, surus punkte minu pöidla ja nimetisõrme vahel, (mõlemal käel, 15 minutit) algul tundsin et keha läheb soojaks siis aga jõudis soojus ka näkku, mõne ja pärast ütles, et minu nägu on nüüd ilusamat värvi. Kodus käskis veel neid punkte vajautada ja nägu määrida sidruniga. Kui astusin kabinetist välja ja vaatsin peeglisse siis ehmusin ära. Lööve oli küll alles, kuid märgatavalt parem, punnid olid taandunud ühtlaseks punaseks laiguks. Uskuge või mitte, kuid mida iganes ka ta tegi, see mõjus. Järgmine päev külastasin teist homöopaati (ehk olin vähe ebausklik ja tahtsin võimalikult rohkem vastuseid) Me vestlesime ligi tunni, pidin rääkima kõikidest haigustest mida vähegi mäletasin, oma toitumisest, kui palju ja milliseid antibiootikume olem tarvitanud, hormoontablette jne. Ja järeldus oli, et minu soolestiku mikrofloora on kahjutada saanud ja kajastab seda näo peal. Meie nägu on hingepeegel. Lõpuks tundus jutt usutav ja loogiline, ei olnud hämamist, et proovime ja vaatame, varuge kannatust. Siin kohal soovitan kohe uurida raamatut "Keha märgid" ja homöopaati jutt sai minu jaoks kinnitust. Väljakirjutati mulle häid soolebakterid, teed ja homöopaatiline ravim. Ning veel palju kasulikku nõu. Peale kahte päeva võin öelda, et asi paraneb, vaikselt, kuid paraneb. Võin jagada ka kogemusi kuu aja pärast. Olen täiesti nõus Albertaga, kes ise kahtlustas pärmseent, ka selle pahareti kohta sain palju infot ja nõu. Kuid minu jaoks on kõige olulisem, et ma tean, mis mind vaevab, on selgus. Optimstlikult jätkan ravi ja soovin kõigile edu.

Alberta said...

Mul on nii hea meel! On täiesti uskumatu, et kuigi ma ise usun homöopaatia toimimisse, on ometi nii hea lugeda, et keegi teine ka sellest abi saab. Ma loodan, et Anni saab varsti asjast täiesti lahti ja saab siia panna kirja olulisi täiendusi...

Tundub, et esimene homöopaat kasutas pigem mingit refleksoloogilist meetodit ja võib-olla on tal mingid "käelised" võimed.
Teine arst tundub traditsioonilisem homöopaat. Ja kas pole imeline, kui arst tunneb läbi-lõhki oma patsiendi vastu huvi? Ma arvan, et paljalt see mõjub ravile hästi! Mina oma ainsal käigul homöopaadi juurde sain ära rääkida kõik asjad, mis mind suuremal-vähemal määral vaevavad ja ta otsis nendele lahendusi.
Kokkuvõttes mind isegi ei huvita, et kas see homöopaatia on platseebo või mitte, põhiline, et see mõjub ja ei oma kahjulikke kõrvalmõjusid.
Tegelikult huvitaks mind väga, mis on nende arstide nimed (kuna mu enda arst enam Eestis vastu ei võta kahjuks ja niisama ei taha enam katsetada kah) - samas ei poolda ma nimede siia üles riputamist, nii et kui Sa Anni pead seda võimalikuks, siis võiksid saata nimed mu e-postile vyrtspoodnik[at]googlemail.com

Vahepeal ma mõtlesin veel sellele, et kui too takjageel on tõesti müügist kadunud, siis võiks proovida suvel ise takjajuurikat varuda ja sellest teha viinaga tõmmis. Edasi saaks seda lahjendada veega ja nägu tupsutada või segada millegi sisse (N aloe vera geeli sisse) ja/või hoopis homöopaatilisel moel püüda lahuse tugevust tõsta. Ning võimalik, et apteegis on mingeid muid takjast tehtud tooteid, mida võiks proovida - see geel on iseenesest ju puhas juhus. Mina võtsin selle kasutusse, sest kuskilt leidsin jutu, et vanasti arstid püüdsid seda haigust ravida just takjaga...

Tänud ja edu kõigile!

Anni said...

Alberta, kuidas sa tarbid seda New Era Tissu Salt´i. Kust ma leian rohkem infot selle kohta???

Alberta said...

Täiskasvanud inimene peaks kroonilise probleemi puhul Rakusooli võtma 3 korda päevas 4 tera. Teradel tuleks lasta suus keele all ära sulada. Hea oleks hoiduda söömisest-joomisest 20 min enne ja pärast manustamist.

Rakusooli peaks võtma senikaua kuni sümptomid on taandunud.

Kui olen tubli, siis proovin mõne aja pärast pikema Rakusoolade tutvustuse blogisse kirja panna - tundub, et eesti keeles pole midagi eriti võtta. Seni aga tasub uurida inglisekeelset netti (ja ilmselt ka saksa keeles midagi olemas jne). Lühikese uurimise järel tuvastasin, et hea ülevaate leiab siit:
http://www.whatreallyworks.co.uk/start/Homeopathy.asp?article_ID=1390

Anonymous said...

tere kaaskannatajad,mul selline lugu, et tellisin kuu aeg tagasi 2purki seda nimetatud rakusoola. ootasin ja konrollisin iga päev postkasti. täna sain meili, et rohud on neile tagasi saadetud, kuna Eestisse vist ei tohi selliseid asju saata. täitsa masendusse ajas :( kuidas teil õnnestus neti kaudu tellides need kätte saada???
Kati

Alberta said...

Nojah, selle peale ei oska kohe midagi öelda :(
Ilmselt puhas juhus, et Anni sai oma soolad ja Kati mitte. Võiks huvi pärast kontrollida, kas tellitud oli samast kohast, järsku mõni müüja paneb pakile kirja peale, et ravim on seal sees ja siis Eesti tollil jälle käed tööd täis.

Minul siin UK-s igas loodustoodete poes need kättesaadavad. Vat siis Euroopa Liitu, täitsa ebavõrdne kohtlemine ju.

Anonymous said...

päris huvitav on neid asju lugeda, mõtlesin, et kirjtuas ka sellise toreda tragikoomilise loo. mul on olnud akne umbes nii kaua kui ma mäletan, nahaarstid ei ole suutnud sellega midagi teha ja topivad muudkui samu asju näkku. kevadel hakkasin käima kosmeetikul ja tänu tema koostööle olen ma saanud enda näo päris ilusaks. isegi armid on läind. mõtlesin, et kas tõesti saan kergendavalt hingata peale pikki aastaid, sest nahaprobleemidega inimestele vaaatkse ikka kuidagi muudmoodi otsa, või ei vaadata üldse. mais tekkis mulle lõua peale mingi imelik laik, mädavillikestega. alguses ei reageerind ma kuidagi, aga kui see juba kuu aega mul oli näos olnud andis miski mus häirekella. kuna käin ülikoolis siis on mu arstid kõik rakveres. muidugi tormasin ma rakvere nahaarsti poole. tema rääkis mulle, et see on olnud mingi mikrohaav ja mustus läks sisse, andis HORMOONSALVI. lugesin veel paberi pealt, et seda ei tohi suu ümbrusesse panna. ok, mis iganes, hirm oli üsna suur. nädal aega hiljem kaunistas kogu mu suu ümbrust see tore punetus ja villikeste kogum. ma võin öelda, et ma olin juba üsna paanikas. teadmatus on vahest kõige hullem. kuna mul hakkas praktika, helistasin tollele rakvere arstile, et kas saaks ruttu aega. alguses ei tahtnud nad minuga rääkidagi ja siis lõpuks ütlesid, et kui teil on noormees ja tal on habe, siis tekivadki sellised haigused liigsest suudlemisest, sest habe ärritab. no mina olin sellise diagnoosi peale vist isegi rohkem ärritund kui mu suu piirkond. kuuldes sellist vastust, ei osand ma enam midagi teha. lasin panna tallinnasse ühe nahaarstile aja. käisin siis eile seal. ta vaatas peale ja ütles kohe ära mis asi see mul on. andis rohu ja palus kindlasti tagasi helistada. usun, et kui ma poleks seda hormoonsalvi määrind, poleks asi kunagi nii halvaks läindki. nüüd istun ma jälle toredasti mädaneva näoga. nii kauaks mul seda rõõmu tervest nahast oligi. nüüd jätan ära kõik näohooldus vahendid, äkki on asi neis. minu arust on selle asja juures kõige hämmastavam see, et nahaarstiks õpitakse eestis vist ikka ühes koolis. kas tõesti osa neist panid terve ülikooli aja pidu, ja siis nüüd igasugust süütunnet mitte tundes katsetavad inimeste peal kuidas asjad toimivad. tõeliselt kurb.

AM said...

Mind on sarnased sümptomid vaevanud juba umbes 8 aastat (ise olen hetkel 24 aastane) ning siiani olen külastanud väga palju erinevaid nahaarste, kes on pannud igasugu erinevaid diagnoose. Lõplikku diagnoosi ei olegi, kuid perioraalset dermatiiti pole pakutud (kuigi olen korduvalt teinud demodexi analüüsi, mis on olnud positiivne). Ravi olen samuti saanud igasugust alustades salvides lõpetades roaccutanega, kuid siiani tuleb haigus koguaeg tagasi ning nina on 24/7 punane. Siinsest vestlusest oli väga palju kasu ning hakkan nüüd siin pakutud variante proovima. Küsimus aga seeline, et milliseid meigitooteid võiks selle haigusega kasutada? Milliseid ise olete kasutanud? Ilma jumestus/peite kreemita ma läbi ei suuda ajada, kuna nina on kogu aeg punane ning ega need punnidki ilusad ole. Äkki oskate veidi ka meigikogemustest antud haiguse puhul veidi kõnelda...

Anonymous said...

Tere! Ka mina olen püstihädas olnud selle nahahaigusega. Arst kirjutas antibiotse, kuid peagi oli lööve tagasi, sel suvel tekkis lisaks nina ja suu juurde ka silma alla. Nüüdseks olen omal jõual aga abi saanud - läksin apteeki ja rääkisin oma murest, apteeker soovitas kreemi A-DERMA, see on kaeraekstraktiga antibakteriaalne kreem ärritunud, tundlikule nahale, nii allergilisele kui ka tavalisele nahale. Mõeldud ka dermatiidi raviks. Mulle sobis, kuna minu nahk on väga tundlik. Juba esimese kreemitamise järel oli minul tulemust näha ning nüüdseks olen kreemi kasutanud kuu aega ning tundub, et dermatiit on taandunud. Igaks juhuks kasutan seda veel mõnda aega...Igal juhul soovitan proovida, äkki aitab ka teistel!.

Maarja said...

Ma olen kaks kuud raisanud, selle asemel et uurida ja leida näiteks see blogi.. Suu alla lõuale ilmus eelkirjeldatud punane lööve väikeste punnikestega, mis pigem vesised kui mädased.. Nüüd olen juba läbini kurb selle pärast ja leidsin sellise haiguskirjelduse.. Panen omale diagnoosi, see mul on. Ja mõtlesin, et kust ma selle sain.. mul on see olnud niikaua kui ma mäletan, aga kuna siiani oli see ainult ninavoldi sees, siis polnud nagu hullu.. Ja kuigi oma nina kohta ühe ja teise arsti käest uurisin, siis sain vastuseks küll kõva alkoholisisaldusega retseptiravimi aknele, küll ülirasvase põletikuvastase kreemi, kuid tõsist abi ei kuskilt.

Olen ka täielikult homöopaatia ja loomulike lahenduste toetaja, samuti selle, et kõik algab peast ja hingest ja võtan kohe ühenndust oma tuttava homöopaatiga ja otsin apteegist abi...

Suur tänu blogi autorile!

Alberta said...

Olen loomulikult väga rahul, et siia kogunenud kogemused-soovitused jätkuvalt kedagi aidata saavad. Vähemasti juhavatavad otsingute teele - eks igaüks ju ole ka erinev.
Mina olen nüüd üle poole aasta nautinud probleemi puudumist - mis iganes põhjusel.

Üks eelnev kommenteerija küsis kosmeetikatoodete kohta. Ise arvan, et ravi tulemuslikkuse eelduseks on tegelikult neist mõneks ajaks loobumine. Samas saan väga hästi aru, kui keeruline see võib olla - mul endal õnnestus see eelkõige tänu sellele, et olin lastega kodus.

Igal juhul tänan ise kõiki, kes siia on viitsinud oma kogemusi lisada!

Kontori-Jõhvikas said...

Tahaks ka oma muret ja kogemusi jagada.Paar aastat tagasi oli mul sama asi nina ümbruses...punane ja jube. Kuna arst oli mulle kunagi eelnevalt kirjutanud Sibicort kreemi käepeal oleva kareda laigu vastu (uu oli mingi seen) ja see seen nägi suht sarnane välja sellele nina all punatavale laigule, siis määrisin seda sama Sibicort kreemi ka nina alla - üllatavalt ol see ainus vahend mis tundus seda punetust ära võtvat. Kuigi kreemi infolehel on kirjas, et eriline ettevaatus suuümbruse dermatiidi korral, kuna võib symptomeid süvendada. Vahest ilmusid need täpid ka silma ümbrusesse, kuid enne magama mineut kreemitasin jällegi ja hommikuks olid läinud. Ja nii ma siis paar aastat vaevlesin oma nahaga. Nahaarst rääkis mulle küll aknest ja naha eripärast ja millest iganes. Siiski siiski aastake hiljem lasin hambaarstil tarkusehamba välja tõmmata, seal olevat põletik all olnud. Ja peale hamba eemaldamist hakkas ka see põletik nina alt kaduma - ja tänase päevani pole tagasi tulnud, vähemalt nina või suu ymbrusesse.
Nädal tagasi avastasin ühel ommikul parema silma välisnurgast imelikud täpikesed.... mõtlesn, et mingi allergia, mul neid ikka on omajagu...ehk seegi kord mingist söögist või kassist vms. Kreemitasin siis saialille salviga ja arnika salviga, aga nyyd on ka vasaku silma all paar täppi juurde tulnud. Täielik paanika. Suure hirmuga panin nahaarstile aja kinni - järjekord ülipikk. Lasin perearstil jälle Sibicort kreemi välja kirjutada ning peale teie postitusi lugedes lähen kindlasti ka takjageeli jahile.
HAiguse tekkepõhjused on tõesti segased - kosmeetikatooted, rasestumisvastased tabletid, UV kiirgus, stress, toitumine.... no pm on need ju kõik yhe keskmise naisterahva elus olemas!?!?
Igatahes lugesin täna kuskilt artiklist, et selle suuümbruse dermitiidi puhul on parim yldse mitte mingit keemiat kasutada (ei kreeme ega asju) ainult sooja veega nägu loputada, ent leidsin ka mingist arsti kirjutatud kommentaarist/artiklist, et siiski võib kasutada ka kergemaid jumestuskreeme (ka ise ei kujuta ette, et ilma jumestuskreemita punetavate silmaümbrustega tänavale läheksin).

Anonymous said...

vaga huvitav, aitah

Kontori-Jõhvikas said...

Käisin arstil nende täppidega, arst kirjutas mulle Advantan kreemi. Paar päeva olen kreemitanud ja täpid on põhimõtteliselt kadunud! :) Samuti soovitas arst ka, et Hipp beebide haudumisvastane kreem (see ka mingi löövete vastu) tsingi ja mandliõliga, peaks aitama. Enne kui mingeid kangeid retseptiravimeid proovida, võiks eelnevalt selle beebikreemiga proovida. Muidugi proovisin ka ja punetust tõesti vähendas. Aga kuna ma ei kannatanud oodata, proovisin kohe Advantan kreemi ja järgmiseks hommikuks oligi juba silmnähtavalt vähem punne! :)

Unapproachable said...

Ärge kasutage Advantan salvi!!! See on kange hormoonsalv ja see näiliselt parandab haigust, kuid ei ravi seda ja kui lõpetaksid advantani kasutamise ja peaks hakkama haigus tagasi tulema, tuleb see 100 korda hullemini tagasi ja seda on väga väga raske ravida. Mina tegin selle vea, liiga hilja sain nahaarstilt teada, et seda ei tohiks kasutada.
Ise olen võidelnud selle haigusega kuskil 2 aastat.. Olen söönud Doxütsükliine (antibiootikumid), määrinud Duac geeli, mis on samuti antibioootiline, lisaks olen veel igast jampsi peale määrinud. Kasutan näo puhastamiseks ainult Avéne sarja näopuhastuspiima, mis on spetsiaalselt mõeldud ka dermatiidi korral kasutamiseks. Kasutan näon ainult Avéne toonivat päevakreemi. Need on imeõrnad, allikavett sisaldavad tooted ega ärrita nahka.
Nüüd olen enda jaoks avastanud KOOKOSÕLI. lugesin netist ja otsisin selle kohta infot ja leidsin, et see peaks aitama. Ja aitabki! Määrin seda suu ümber iga päev mitu korda. Natuke läikima jätab see naha, aga võtab ketenduse ära ja leevendab ville. Kui õhtul panen seda peale, on hommikuks juba palju paremaks läinud. Soovitan seda, kuna see on 100% looduslik (peate valima ökopoest extra virgin õli) ja täiesti ohutu. Lisaks jätab see naha pehmeks ja muideks, ravib ka aknet, mis sest et ta õli on.
Kirjutan teile veel lisaks mingi teine päev, praegu ei jaksa enam :D

Anonymous said...

Siia pole kuigi kaua kommentaare kirjutatud... ma siiski loodan et keegi ehk vastab ja soovitab mõnda homöopaati.
Sellessuhtes et kui keegi sai siit mõne sellise arsti käest abi seega se inimene teab täpselt mida teha tuleb ja ta on ennem sellega kokku puutunud... niiet ehk keegi soovitaks :D
Ette tänades!
Ps.. unustasin mainida... ilmselgelt on mul samasugune probleem =)

Alberta said...

Kahjuks ei saa enda homöopaati soovitada, sest ta ei tööta enam Eestis. Olen palju kuulnud, et Tatiana Vatter on väga hea. Ta võtab vastu Tallinnas ja Keilas - otsi netist, tal oma lehekülg täitsa olemas. Tema puhul pean oluliseks ka veel seda, et tal on tavameditsiiniharidus ka.


Kui juba kirjutamiseks läks, siis lisan enda haiguslukku märkuse, et 2 aastat polnud mul selle asjaga mingit probleemi. Ainult nüüd, viimase kuu jooksul on üksikud täpid justkui. Ei saa aru, et miks. Pole viitsinud veel HP Candida lahust ka veel teha... Kui meelde tuleb panen takjageeli peale. Hull ei ole, aga mõistatuseks ikkagi jääb, et millest nüüd asi jälle aktiviseerunud.

Anonymous said...

Tere! Oleksin väga tänulik kui keegi oskaks öelda, et kust leiaks eelpool nimetatud takjakreemi. Helistasin TÜ apteeki, aga sealt öeldi, et neil seda pole.
Igasugune info oleks abiks, sest olen samuti dermatiidiga hädas ja hetkel on see hakkanud ägenema. Varasemalt olen arsti soovitusel kasutanud erinevaid kreeme ning võtnud ka antibiootikume, kuid tahaksin proovida siin blogis kiidetud takjakreemi.

Alberta said...

kahjuks ei oska takjakreemi kohta midagi öelda, ühel hetkel kadus see müügilt.

aga pakun, et suvel võiks mõne takjapuhma välja kaevata ja juurest keedist teha.

ja enne suve tulekut järsku otsida apteegist, kas neil on takjadroogi vms ja kasvõi teha kange tee ja siis näiteks peale tupsutada

proovida vast tasub ikka :)

head paranemist!

ele said...

Tere,

Minul tekkisid imelikud villikesed silmade alla peale rasestumist:( Uuride ja puuride netist jne,jälgides ka nende iseloomu- siis tegemist on okulaarse dermatiidiga. Alguses tekkisid ühe alumise silmalao äärde ja silma välisnurka, hiljem ka teise.

Ikka päris masendav vaatepilt jah kuid kindlasti ei aita mitte mingi umestuskreemi v peitepulgaga katmine! See tekitab neid veelgi juurde. Olen jälginud, et kui nahk rahulik ja punnid taandunud- siis nii kui sinna peale panen mingit peitekat vms(ise kasutan veel mineraalset, suht looduslikku peitekat) siis kohe asi ägeneb.

Eesti keeles kahjuks jah eriti ei leia materjale selle haiguse kohta. Kuid avastasin ühe USA saidi, kus sellest pikalt juttu ja soovitati haiguskoldeod tupsutada naturaalse õunaäädika lahusega. See on ka antibakteriaalse ning kuivatava omadusega. Ise kasutan 2 x päevas ja leevendab küll päris hästi, lisaks veel täielik kosmeetikavaba elu samal ajal.Mina kannan peale vatipulgaga ja lasen kuivada. Võib veidi nõrgema lahusega alustada, et mitte nahka kipitama panna.

ele said...

ja veel-seal kirjutas, et igasuguste niisutavate kreemide ja õlide kasutamine ei ole ka lubatud-niiskus annab punnikestele elujõudu juurde. Selles mõttes olen ise täitsa hädas- silmaümbruse nahk on ülikuiv ja niisutamine aktiveerib punnikesed :(
Eks pean ootama, kui laps sünnib ja vaatama edasi mis saab... Võimalik, et lööb hormonaalsete muutusega välja ja hiljem taandub .
lisaks on muutunud ülejäänud näonahk ketedavaks- selline nõiaring- niisutadamine paneb veelgi rohkem ketendama. Ja tavalise sooja veega pesemine kuivatab jälle. Avastasin,et puhastan nahka piimaga siis on hiljem ketendust vähem.

Anonymous said...

Tere!
Mina olin ka hädas periovaalse ja perioraalse dermatiidiga, mingi 2 aastat..1.arst rääkis sama juttu mis ka siin kommentaarides lugesin, kirjutas mulle kreemi ja seletas, et igasugune keemia ja vb ka hambapasta põhjustab seda. Ravi aitas, kuid vaid lühiajaliselt, see tuli paari kuu pärast ikkagi tagasi. Siis juhtus elus mul nii, et kolisin Tallinnasse ja olin sunnitud nahaarsti vahetama. Minu uus arst aga ei kirjutanud mulle mitte kui midagi välja vaid võttis ainult vereanalüüsi. Tuli välja, et mul on maos selline bakter nagu Helicobacter pylori. Naaarst saatis mind vastava erialaarsti juurde, too ravis mul selle bakteri välja ning peale seda kadus iseenesest ka dermatiit näost!! Sellest on möödas nüüd 1,5 aastat ja dermatiiti pole :)

Unapproachable said...

Mainiksin ära selle, et minu perioraalne dermatiit lööb välja poisi karedast lõuast. kui temaga koos ei ole, on nahk täiuslik.. 1 öö temaga ja järgmisest päevast olen jälle suuümbert ja nina pealt täpiline. Pole siiani sellest hädast lahti saanud, juba u 3 aastat kestnud see ! On asju, mis leevendavad, kuid välja ei ravi seda miski vist :(

Anonymous said...

Kui keegi veel seda blogi loeb, siis kirjutaksin ka oma loo.
Minul on olnud dermatiit ligemale 8 aastat. Algas see kõik antibeebipillide võtmisega. Pillidega tuli seen, dermatiit ja muud jamad. Nahaarste erinevaid olen külastanud kümneid erinevaid. Alles nüüd, Tallinnas Medicumis Kersti Kivimägi juures käies pani tema mulle õige diagnoosi - perioraalne dermatiit! Varasemad arstid kirjutasid mulle kangeid antibiootikume, hormoonkreeme, eetril põhinevaid aknet ravivat vedelikku jne.
Dr. Kivimägi ütles, et uuri internetist perioraalse dermatiidi kohta, sh ka inglise keelset materjali (perioral dermatitis). Sisuliselt see on allergia seebi vastu - kõik sulfaadid. Mina jätsin ära näopuhastusvahendite, näovee kasutamise, tavalise šampooniga pesemise ja punetus kadus mõne päevaga. Pesuvahendid peavad olema looduslikud, vaadake nt looduskosmeetika.ee
Hästi sobivad kõik beebidele mõeldud tooted. Lugege alati kosmeetikumi või pesuvahendi koostist, igasuguseid SODIUM SULFATE'sid tuleks vältida. Hästi aitavad saialillel põhinevad tooted. Ilma peitekreemita ei saa, tean seda omast käest. Paljudes jumestuskreemides on sulfaadid sees. Leidsin just ühe väga mõnusa toote - Dr. Hauscka Cover Stick, on antibakteriaalne ja katab hästi. Kreemist sobib mulle Skin-Cap, seda saab apteegist ja ongi mõeldud põletikulisele nahale - ei ole rasvane ja niisutab hästi.
Kuna dermatiit on nahapõletik, siis põletikku soodustavad kõik piimatooted. Olin tohutu piimatoodete sööja. Kui lapsel tekkis lehmapiimaallergia (andsin talle allergeeni rinnapiimaga edasi), siis pidin kõikidest piimatoodetest loobuma. Alguses tundus maailma lõpp, kuid juba nädala pärast täheldasin, et nahk muutus klaarimaks, punetust ka vähem.
Veel üks super asi, mida ka üks kommenteerija mainis, on õunaäädikas. Puhastan sellega hommikul ja õhtul nägu (1:5-le veega lahjendada, teeb naha ülipehmeks ja siledaks) ja joon hommikuti enne sööki vett, kuhu panen 2 tl õunaäädikat. See muudab organismi aluselisemaks ja on mürgiks Candida seenele.
Sai pikk jutt, aga ma loodan, et saan olla kellelegi abiks :)

Anonymous said...

Mina olen samuti periokulaarse ja perioraalse dermatiidiga hädas. Leidsin just selle lehe ja lugesin kohe suure huviga!

Minu lugu siis järgmine.

Minul algas asi silmaaluste täpikeste ilmumisega (silmade all, välisnurgas) peale teise lapse sündi (nüüd ca 5 kuud tagasi).

Alguses arvasin, et tegu on allergiaga uuele ripsmetušile, aga arvasin ka, et kui seda ei kasuta, küll siis ära kaovad. Õige, kasutasin ka Sebamedi näoseepi (rohelis värvi), kuna esimese lapsega see aitas mul hästi näonahka korras hoida (imetamise ajal tekkisid vistrikud esimese lapsega). Praegu tundubki, et see seep oli üks kurjajuur...

Ühel hetkel sain siis asja nii kaugele, et panin aja dr Liiva juurde kirja (tema on Tallinnas eraarst). Vestlesime pikalt ning ta kirjutas mulle esialgu just steroidkreemi. Teisel päeval tekkisid mul suu ümber samuti punnikesed ja laigud. Arst käskis ravi koheselt lõpetada ning järgmisel visiidil ütles, et nüüd on asi selge - mul on perioraalne dermatiit. Ta rääkis samuti sellest, et just pärmseen on üks asi, mille peaks saama kontrolli alla. Kuna ma imetan, ta mulle kangeid ravimeid kirjutada ei saanud. Kirjutas viimati Nizorali kreemi, aga see ka ei aidanud, hullemaks ka ei teinud, aga ei aidanud ka.

Nüüd ta pidi mulle kirjutama uue retsepti, mida digiretseptiga saata ei saa, ilmselt apteegis tehakse.

Eks ma räägin temaga nüüd ka sellest, mida siit blogist lugesin, ta tundub olevat väga mõistlik arst, kes kaalub erinevaid ravivõimalusi.

Igal juhul tundub kuidagi õõvastav hakata võtma antibiootikume 4-12 nädalat järjest... Seda küll ei tahaks.

Anonymous said...

Väga jube, endal sama probleeme, ei teamida teha, kas arvate see parmist?

Anonymous said...

Kas keegi on sellest jagu ka saanud? Minul oli 4 aastat tagasi, järsku kadus ära, nüüd jälle tagasi, ei tea nii lootusetu tunne:(

Anonymous said...

Ma olen nüüd aru saanud (peale aastaid kannatamist), et minu perioraalne dermatiit tuleb Candida seene (pärmseene) vohamisest organismis. Head asjad selle vastu Biolatte Hiivax ja Dida tabletid, õhtul enne magamaminekut terve küüslaugu küüs toorelt ära süüa, pidevalt juua õunaäädika vett ja loomulikult mitte mingit suhkurt!! Proovige Steviat suhkru asemel, ökopoodisest saab. Ja näkku ei pane keemiat, st ainult looduskosmeetikat. Pärmseene kohta saab väga adekvaatset infot ja abi www.thecandidadiet.com

Anonymous said...

Vastuseks paari tagusele kommentaarile, siis kiidetud dr. Kivimägi (Medicumis) kirjutas mulle välja hoopiski 2 kuu jagu antibiootikume+ rozex geeli (mis on üldsegi akne raviks ja väga väga kange kraam) ja muud jama. Kui küsisin muude ravivõimaluste kohta, siis väitis, et teistmoodi seda haigust välja ei saa. Ta oli juba teine arst keda külastasin ja lootsin, et seekord ehk osatakse aidata. Väga ühekülgne lähenemine oli asjale. Keemiat sisse võtma ei hakka, sest see kurnaks mu organismi sootuks. Sibicort kreemi olen pannud aga see pole mõeldud suuümbruse dermatiidi jaoks, pealegi tekitab see karvakasvu, mis on naisterahvale äärmiselt ebameeldiv.
Hea, et selle blogi leidsin, vastasel juhul oleksin võibolla hakanud antibiootikume sisse kulistama. Püüan leida abi looduslikemate variantide seast.

Anonymous said...

Väga hea, et te selle siia kirjutasite! Mul on sama jama näoga ja mitte kuidagi ei saa korda, kohe jõulud ka, et ehk selleks ajaks saan asja veidi kontollialla. Suur tänu abi eest! :) Ilusaid pühi!

Tigrib said...

Ka mina käisin täna Dr. Kivimäe juures, sain samuti diagnoosiks perioraalse dermatiidi ning raviks hunniku antibiootikume (nii väliselt kui sisemiselt) ning seenevastaseid tablette (flukonasool). Kuna olen oma elus niigi palju antibiootikume võtnud, otsustasin, et sel korral ma seda enam ei tee. Kuu aega antibiootikumidega organismi piitsutamist tundub hullem kui see dermatiit. Flukonasooli võtmist aga kaalun, sest olen üsnagi kindel, et mul on oragnismis candida ülekasv ning võtan lisaks probiootikume. Lisaks äkki tsinksalvi, õunaäädikat ja veel midagi spetsiaalset dermatiidi raviks. Olen suhteliselt kindel, et see dermatiit on lihtsalt mingi sügavama probleemi sümptomiks ja antibiootikumid tegelevad vale asjaga. Loodame, et läheb õnneks....

Mann said...

Tere!
Olen kolm aastat pidevalt sellega tegelenud. On paremaid ja halvemaid aegu. Kõige paremini aitas , kui tegime kuu aega kicheree dieeti. saad uurida Kundalini jooga lehekülgedelt. Jätta laktoos, gluteen ja suhkur välja. Väga tervistav ja kaalu alandav ka.Nüüd turgatas, et pean lõpuni minema . Käisin anmas gluteenitalumatuse testi. Seda pole. Nüüd lähen laktoositalumatusetesti tegema. Kui seda ka pole, siis pean veel kosmeetikumides ainete vastu tegema ja kui see ka ei aita+ veel juurde homöopaadi terad, siis ma enam ei tea. Homöopaat soovitas vesinikülihapendiga kergelt nahka puhastada. Kuskilt foorumitest välja lugenud. Eks siis vaatame.
Olen seda dermatiiti enne ravinud hormoonkreemiga. Olin ise suht nooreke , aga nüüd pärast kõiki -laste sünd , draama ämmaga ja mehega, siis võib see seesmiselt olla ka suhteprobleemid. Peab ikka endale otsa vaatama ja süüvima hakkama, mis see tera on, mis põhjustas ägenemist. Jõudu kõigile!

Anonymous said...

Tere,
Olen veidi aega olnud selle küüsis, kuid kuna perearst määras Advantani, siis ägenemine on suur. Reisil kadus kreem ära ning sain internetist endale diagnoosi, nahaarst kinnitas. Õnneks ei jõudnud Advantani kaua kasutada.
Sain AB kuuri 4nädalat + piimhappebakterid. Ja kuigi olen paleotoiduline (ehk siis menüüst väljas piim, suhkur, nisujahu, kartul, riis jms) ning ilma fluoriidita hambapastat kasutan juba ca 3aastat, võin kindlalt väita, et antud haigus on pärit hingest.
Olen 3a olnud paleo ja öko, kuid välja lõi see alles nüüd, kui emotsionaalselt ülimalt raske aeg, mille hingelised haavad kestavad siiani.
Ütlen ausalt – mina võtan selle AB kuuri ära. Määrin arsti soovitatud punetusvastast kreemi (aitab punetuse vastu ilusti), iga 4h tagant on meeldetuletus, kas võtta AB või piimhappebak.
Kuna menüü on mul juba korralik ja korras, siis annan teada, et kavatsen külastada oma homöopaati ja ära proovida kindlasti järgmised asjad:
Candida 30C
Rakusool (kui leian)
Kookosõli (seda siis kui AB kuur möödas ning asi kontrolli all, nö järelraviks – olen positiivne!)
Õunaäädikas (kindlasti!)
Peitekreeme ma ei kasuta. Hommikuti määrin punetusvastast kreemi ning sõidan tööle. Tööle jõudes on kreem imendunud ning kui punetus hakkab uuesti tekkima, siis panen tolmpuudrit õrna kihi. Püüan rohkem silmi toonitada, et lõua-suu-ninaümbruselt tähelepanu mujale juhtida. Peegleid väldin teadlikult.

Paar küsimust:
1. Kuidas käitute suvel, kui päikese eest varjus olla keerulisem?
2. On keegi leidnud takjageeli?
3. Millised puuviljad on keelatud?
Edu meile kõigile. Selle haiguse juures ongi kurb see, et kuna tekib emotsionaalselt raskel ajal, siis ega see välimus meeleolu just paremaks ka tee :( Vahepeal tundubki, et keegi nagu mõnitaks kusagilt ülevalt poolt. Aga olen positiivne ja loodan ja usun täielikule paranemisele!

Anonymous said...

Minul (Alberta) pole nüüd tükil ajal näos probleeme olnud. Olen nõus eelneva kommentaariga, et emotsionaalne/hingeline olukord mõjutab alati. Ma küll ei ütleks, et mul oleks lööbe ajal olnud eriliselt keeruline aeg, aga usun, et igal juhul hing ja keha on seotud.
Aga väga huvitav oli teada saada, et paleotoitumise korral võib samuti see probleem ilmneda. See justkui välistaks osad võimalikud põhjustajad. Ilmselt on individuaalsusel siin ka suur roll.

Kui eelnev kommentaator ütleb, et mõnikord tundub talle see probleem "mõnitusena ülevalt poolt", siis küsiks vastu, et kui Sul oleks mingi sisemine, mitte välja paistev ihuhäda, siis kas mõtleksid samamoodi? Järsku on vastupidi, et see on õnnistus, et kehas olevast probleemist antakse märku nii selgelt, mitte ei maeta seda organitesse, mida ei ole näha ega teaks ka seda ravida... Aga muidugi olen nõus, et nii silmatorkava probleemiga elada ei ole lihtne.

Minu kasvav veendumus on, et mul lihtsalt on kooselu pärmseenega. Kui ei löö näos välja, siis on kas kätel või jalgadel. Kuna probleem pole väga hull, siis pärimivaba eluni pole siiani jõudnud. Olen kaalunud, et võiks lasta bioresonants uuringu (väidetavalt suudavad kaardistada ka kõik minu keha kaaselanikud). Aga kindlamast kindel on see, et minu vähene vastupanuvõime ja haiguse väljalöömine on märk mingist tasakaalustamatusest.

Ja veel üks mõte, mis just tuli. Nimelt on minu 2-l lapsel samuti aeg-ajal näos probleeme. Ühel käib kallal impetiigo (eriti kui on emotsionaalseid üleelamisi) ja see pole kunagi teistelt saadud nakkus ega nakka ka teistele. Enamasti on see silma ümber, viimati oli suu nurgas. Parim ravim on talle homeopaatilne Graphites kreem (esimesel korral arst määras AB, mille siis (ise nuttes) talle sisse söötsin, hiljem leidsin juba õige HP ravimi). Ja teisel lapsel on midagi aknelaadset. Temal lasime määrata varjatud toidutalumatuse ja ta nüüd just alustas uue dieediga (pärm ka muuseas tal siis keelatud).

Aga mõte, mis tuli oli selline: HP-s on nimelt miasmide teooria. Miasm on mingit laadi energeetiline blokk, mis on ka osaliselt päritav. Neid miasme on vist 4 tüüpi ja üks neist on Psorinumi miasm, mis juba nimest tulenevalt viitab nahaprobleemidele. Ehk on meil siin peres midagi sellega seotud?

Anonymous said...

Kindlasti võib olla, eks peale geenide pärime ja koduse õhustiku.
Aga see selleks, ma veel ei tahaks end maha kanda.
Küsimus on sellest, et kui paleotoiduga võisin patustada, siis kas PD'ga peale kõige korda saamist ohib ka patustada või ongi 100% piimatooted, nisujahu (ka spelta jms), suhkur (ka roo ja stevia?) jms menüüst väljas? Et iga kord kui neid söön, võib haigus end taas näidata?

Hetkel siiski kavatsen võtta AB'sid, täna neljas päev ja olukord on kole.
Alustasin õunaäädika lahuse joomisega hommikuti; 2tl äädikat leiges vees.
Lisaks on siiski punetuse vastane kreem, eile tupsutasin ka õrna õunaäädikalahusega aga minu meelest see (vähemalt kohe) ei aidanud vaid tegi veidi hullemaks.

Soovitatud on heade bakterite kõrval (piimhappebak-d) süüa ka värsket hapukapsast. Proovin nädalavahetusel kuna eelmine kord tuli sellest suur puhang. Väidetavalt siis just keha hakkas puhastuma, võta nüüd kinni siis.

Mida veel teha? Tellisin Dr.Bronneri seebid, mida ing.keelsed portaalid kiidavad. Ootan ja vaatan. EHk AB ikka mõjub ka või?

Hetkel panen hommikul punestuse vastast kreemi ja tööl ei ole 2 päeva puudrit pannud, stabiilselt küsin kollegidelt, kas vaja. Ise peegli ette ei kipu.

Andke palun rumalale nüüd hingerahu, et selle asja saab kuidagi kontrolli alla ja õigesti käitudes ka uued puhangud ära hoida :(

Arvestades, et see algas mu elu raskeimal eluetapil ei tundu see praegu eriti lootustandev :(

Anonymous said...

Leidsin takjakreemi Bioshopist, see sobiks ka?

Alberta said...

Eks peab erinevaid asju proovima (takjakreemi osas näiteks).

See minu jutt miasmidest ei olnud üldse selleks, et öelda, et geenide vastu ei saa. Tegelikult HP-s on olemas viisid miasmidest vabanemiseks, tahtsin lihtsalt viidata, et kust lahendusi otsida juhul, kui minna homeopaatiast abi otsima.

Ei tahaks hästi uskuda, et paleodieediku väike patustamine võiks olla põhjus.

Isegi, kui ma ei ole spetsialist, siis usun ikka, et tegu eri asjade kokkulangemisega, kus hingevalul ka oma osa. Ikkagi soovitaks otsida hea homeopaat, sest selle võimalused inimest aidata on märksa mitmekülgsemad kui tavameditsiinil. Muidugi on alati erandeid, aga mul on küll imelisi ravikogemusi oma perega. Alati kahjuks ei toimi, aga teinekord ei suuda ära uskuda, kui lihtsalt mõnest probleemist lahti sai.

Anonymous said...

Kuidas võtta Candida 30C homoöpaatilisi terasid?
Sain 2 purki, kas hommikul ja õhtul üks või kuidas?
Hetkel AB peal ja võtan ka apteegist probiootikume aga hiljem sooviks ikka looduslikult edasi liikuda.

Alberta said...

Homeopaatilise ravi puhul on lisaks rohu võtmisele ka muid piiranguid. Kas oled sellega kursis? Näiteks see, et piparmündiga hambapasta on keelatud (ökopoest leiab alternatiive nagu ilma mündi/piparmündita pastad). Samuti piparmünt muudes vormides. Lisaks tuleks rohtu võtta kas pool tundi enne või pärast söömist. Mõned ei soovita ka kohvi ja muid tugevaid asju tarbida (infot leiab kindlasti netist).

Tera võtmiseks on 2 varianti. 1) Tera keele alla sulama 2) teha 5 teraga vesilahus veepudelisse u poole klaasi veega (kui tera on selline ümar ja lahustub hästi, lapikud ei sula hästi) ja võtta sealt sõõmuke. Viimase puhul peaks lisama sorts konjakit või viina, et lahus ei rikneks ja hoidma seda külmkapis. Enne võtmist lahust läbi raputada vastu käelaba pudelit lüües.

Minule kirjutas arst mäletamist mööda 1 kord päevas. Mina tegin vesilahuse - jätkus rohtu pikemaks ajaks.

Ja terasid tuleks siis eemal hoida kiirgusallikatest (mobiil, arvuti jms) ja tugevatest lõhnadest.

Alberta said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Suur aitäh Sulle!
Ma ei teadnud (pipar)mündi kohta ja muidugi on mul mündiga hambapasta. Selle pean välja vahetama siis, pole hullu (ülilemmik muidu Sante mürriga pasta).

Aga mul on kergem tera keele alla. Proovin esialgu hommikul ja õhtul, kuna AB ikka veel peal. Edasi siis 1x päevas keele alla.

Aitäh kõigile, kes vähegi kaasa elavad ja ma siiralt loodan, et KÕIK leiavad endale selle, mis aitab!

Alberta said...

Ahjaa - HP raviga on loomulik protsess, kui haigus algul veidi ägeneb. See on isegi hea märk, siis teab, et on leitud õige tera. Iga kord nii aga ei ole ka. Igal juhul ei tohiks siis ravi katkestada!

Edu! Igal juhul võtab paranemine aega.

Muide, ka mul endal lõi praegu dermatiit kergelt välja, ilmselt seepärast, et tänu foorumi aktiviseerumisele hakkasin asja peale üle pika aja mõtlema :)

Unknown said...

Tere Alberta. Olen jamanud selle Haigusega juba 4 aastat ja ikka ei mingit muutust. Selle nelja aasta jooksul olen sóónud kuskil 1,5 aastajagu antibiootikume. Kuna asun ise austraalias siis eesti homóopaadi juurde minna ei saa. Mul oleks sulle palju kúsimusi. Minu meili address on kelly.kumpas@gmail.com

Anonymous said...

Tere! Leidsin selle blogi üks päev netis surfates ja mõtlesin siia kirjutada. Minul on dermatiit olnud aktiivselt kusagil 8 kuud ja üsnagi suure tõenäosusega sai alguse seenest. Mulle kirjutati jaanuaris välja Elidel salv, kuid see tegi asja ainult hullemaks. Esialgu oli vaid suuümber, kuid selle salviga läks edasi ka nina ümber ning silmadesse.Kannatasin ja kannatasin kuni läksin pädeva nahaarsti juurde, kes määras kuu aega Doxyxilin Vitabalans antibiootikume. Kuur alles lõppes ja oli isegi kasu, kuid tundub, et oleks olnud vaja pikemat kuuri, sest täielikult ma pole sellest veel lahti saanud. Seega mõtlesin proovida sipelgapuu koort. See on nagu looduslik antibiootiukum, mis aitab erinevate asjade vastu, ka seene (arvan, et ei saanud seenest lahti). Praegu teen kuuri löökannustena enne õhtusööki 5tk korraga ja nii 10 päeva ja edaspidi 3tk päevas 3-l erineval ajal. Seene kuur peaks kestma kuni 3 kuud. Annan ka mõne kuu pärast märku, et mis minust saanud on. Soetasin endale ka takjakreemi ja see peaks igahetk postiga jõudma :) igastahes soovitan kõigile, et uurige ja googeldage ka ise sipelgapuu koore kohta, kes veel sellest kuulnud pole. Praegu väga loodan, et saan asjad korda.

veronika said...

2021. aasta on käes ja ka nüüd on antud blogist kasu. Suured tänud selle eest🙂.Ma olen maadelnud antud haigusega lühikest aega ja müts maha teie ees, kes aastaid seda on teinud. Tore oleks kuulda, kas tänasel päeval on endiselt haigus probleemiks ja kas olete veel häid looduslikke lahendusi leidnud. Parimat, Veronika

Alberta said...

Rõõm kuulda, et sellest infost on jätkuvalt kasu. Blogi autoril õnneks dermatiiti hiljem uuesti esinenud pole, täitsa unustatud asi :) Loodan, et see on juhtunud ka kõigi teistega, kes siin kogemusi on jaganud. Seega, on lootust, Veronika! Edu ja tervit Sulle ja kõigile teistele, kes siia satuvad!

Unknown said...

On möödunud 5.kuud ning olen leidnud oma dermatiidi tekkimise põhjuse. Jaanuaris, kui asi mul hulluks läks, sain aja LTKH nahaarstile. Seal tehti mul vereanalüüs, mis allergiat ei tuvastand, põletikke ei tuvastand. Ainuke asi oli D-vitamiini puudus. Kirjutati välja Elidel kreem ja sooviti head teed. Süda ei andnud siiski rahu ja käisin ka PERH-is dr. Eiseni juures. Tema samuti lasi teha täis mahus verest pildi (mis ei näidanud midagi) ning veel lisaks epikutaantesti ehk plaastritesti, mida kasutatakse kontaktallergia kindlakstegemisel, kuid kogub populaarsust ka toiduallergia diagnoosimisel. Aeglast tüüpi ehk rakuvahendusliku allergia korral tekib reaktsioon 2–3 päeva pärast ja üllatusüllatus...mul on allergia PERUU PALSAMI vastu. Seda leidub pm igas asjas alates toidus, kosmeetikas ja milles iganes. Ehk siis on siiski perioraalsel dermatiidil olemas ka põhjus. Loodan, et minule leitud vastusest on ehk abi ka kellelegi tulevikus :)